معرفی انواع اتصالات پلی اتیلن به همراه عکس


کاربرد لوله های پلی اتیلن به دلیل نیاز به لوله‌های باکیفیت برای سیستم‌های آبرسانی، توزیع گاز، کشتی‌های دریایی غوطه‌ور و … همچنان در حال گسترش است. با افزایش تقاضا برای محصولات لوله‌کشی، نیاز به روش‌های ساده اتصال لوله‌های پلی اتیلن نیز افزایش می‌یابد. انواع اتصالات پلی اتیلن در سیستم های لوله کشی حائز اهمیت هستند. به همین جهت تولید این اتصالات بسیار اهمیت دارد و باید بسیار در کیفیت این قطعات توجه شود.

مزایای اتصالات پلی اتیلن در لوله‌کشی

مزایای متعددی برای استفاده از اتصالات پلی اتیلن در سیستم‌های لوله‌کشی وجود دارد. برخی از مزایای اصلی عبارتند از:

  • مونتاژ و جداسازی آسان بدون نیاز به ابزار خاص
  • تعمیر و نگهداری کم، که باعث می‌شود سیستم لوله‌کشی دوام بیشتری داشته باشد.
  • بدون نیاز به لحیم کاری، به ویژه برای مناطقی که در آن لحیم کاری مجاز نیست مفید است
  • وزن سبک در مقایسه با سایر مواد، که به مونتاژ سریع‌تر کمک می‌کند.
  • اتصالات بدون نشتی از طریق اتصالات حرارتی
  • مقاوم در برابر خوردگی. این اتصالات زنگ نمی‌زنند، متلاشی نمی‌شوند، حتی پس از قرار گرفتن مداوم در معرض آب یا مایعات می‌توانند موج‌های آب را مدیریت کنند.

اتصالات پلی اتیلن، لوله‌های پلی اتیلنی که مایعاتی مانند آب و گاز را حمل می‌کنند به هم وصل می‌کنند. اتصالات لوله پلی اتیلن فشار قوی به ویژه در صنایعی مانند معدن، آبیاری، مهندسی کارخانه و سیستم‌های آب آشامیدنی شهری قابل استفاده هستند. خرید اتصالات پلی اتیلن به دلیل اهمیت این قطعات بسیار حساس است. به طوری که باید قبل از خرید تمامی استاندارد های این قطعات را بررسی و سپس اقدام به خرید کرد. زیرا نشتی در این قطعات بسیار رخ میدهد و قیمت این قطعات در هزینه تمام شده لوله کشی تاثیر بسیاری دارد.

در این مقاله عکس انواع اتصالات پلی اتیلن را مشاهده خواهید کرد. اتصالات پلی اتیلن دارای انواع مختلفی است که شاید در برخی لوله کشی ها بهتر باشد از انواع مختلف آن ها استفاده نمود.

خرید لوله از پلیمر تهران

انواع اتصالات پلی اتیلن

  • اتصالات پلی اتیلن میترینگ
  • اتصالات پلی اتیلن تزریقی
  • اتصالات پلی اتیلن جوشی
  • اتصالات پلی اتیلن پیچی
  • اتصالات پلی اتیلن الکتروفیوژن
  • اتصالات پلی اتیلن موجدار دو جداره
  • اتصالات لوله پلی اتیلن فاضلاب شهری (کاروگیت)

اتصالات الکتروفیوژن

اتصالات الکتروفیوژن که با نام EF نیز شناخته می‌شود، یکی از ساده‌ترین روش‌هایی است که برای اتصال لوله پلی اتیلن استفاده می‌شود. الکتروفیوژن از سیم‌پیچ‌های مسی استفاده می‌کند. لوله‌ها به دو طرف اتصالات فشار داده می‌شوند و سپس جریان الکتریکی از سیم‌پیچ عبور می‌کند. گرمای حاصل، سیم‌پیچ مسی را گرم می‌کند و در نتیجه لوله‌ها هم‌جوش می‌شوند.

پس از پایان چرخه گرما، لوله‌ها خنک می‌شوند. الکتروفیوژن باید به درستی انجام شود تا موثر باشد.

اتصالات جوش لب به لب

استفاده از جوش لب به لب روش دیگری است که می توانید از آن برای اتصالات پلی اتیلن استفاده کنید. در این فرآیند از یک دستگاه گیره هیدرولیک برای برش انتهای دو لوله استفاده می‌شود. هنگامی که لوله‌ها به درستی بریده می‌شوند، صفحه داغ روی دو سر قرار می‌گیرد و پس از گرم شدن، صفحات جدا می‌شوند و دو سر به هم فشار می‌آورند و ذوب می‌شوند سپس اتصال برقرار می‌شود.

اگر می‌خواهید بهترین اتصال را بدست آورید، باید مطمئن شوید که قسمتی که به هم وصل می‌شود تمیز است. اگر سطوح کثیف باشند، احتمال آلودگی افزایش میابد.

هنگام اتصال، اطمینان حاصل کنید که از دما و فشار جوش مناسب استفاده می‌کنید و به لوله زمان کافی برای فیوز شدن می‌دهید.

اتصالات پیچی پلی اتیلن

اتصالات پیچی پلی اتیلن توسط یک واشر و پکینگ داخلی انجام می‌شود. اتصالات پیچی پلی اتیلن محدود به فشار کاری حداکثر ۱۰ اتمسفر و رنج سایز ۲۰ میلیمتر الی ۱۲۵ میلیمتر می‌باشند. اتصالات پیچی از جمله اتصالات پلی اتیلن آبرسانی می‌باشد. اتصالات پلی اتیلن آبرسانی برای تغییر جهت، افزایش یا کاهش حجم جریان آب یا توقف کامل جریان آب استفاده می‌شوند.

لوله‌های پلی اتیلن کم چگالی مخصوص آبیاری طراحی شده و در قطرهای 12 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شوند. پلیمر تهران ارائه‌دهنده اتصالات لوله پلی اتیلن آبیاری با کیفیت و قیمت مناسب می‌باشد.

اجزای اتصالات پیچی پلی اتیلن

  • اسپیلت
  • بوشینگ

اتصالات بوشینگ قطر لوله را کاهش می‌دهد. برخلاف کاهنده‌ها، بلافاصله تنظیمات را انجام می‌دهند و فضای کمتری را اشغال می‌کند.

  • اورینگ
  • بدنه و سرپیچ

 

اتصالات آداپتور

برای آداپتورها هم آداپتورهای نر و ماده داریم. آداپتورها برای اتصال لوله‌های مختلف به یکدیگر استفاده می‌شوند. این محصول به عنوان یکی از اجزای سیستم‌های لوله‌کشی در صنایع مختلف مانند صنایع نفت و گاز پتروشیمی، آبرسانی و آبیاری، آتش‌نشانی، صنایع غذایی، فاضلاب‌های شهری و صنعتی کاربرد گسترده‌ای دارد.

 

اتصالات کوپلینگ

روش دیگری که می‌توان برای نگه داشتن لوله پلی اتیلن در کنار هم استفاده کرد، کوپلینگ‌های فشاری است.

اتصالات کوپلینگ پلی اتیلن برای رفع مشکلات نشت لوله استفاده می‌شوند. به طور کلی کوپلینگ‌های فشرده‌سازی و لغزشی موجود است. برای جلوگیری از نشتی، کوپلینگ تراکمی دو لوله را با استفاده از لاستیک انجام می‌دهند.

اتصالات زانویی

اتصالات زانویی نر و ماده  و برابر داریم. اتصالات زانویی پلی اتیلن در گزینه‌های 25، 40 و 90 درجه ارائه می‌شود. اتصالات زانویی برای تغییر جهت جریان آب کاربرد دارند.

اتصالات لوله پلی اتیلن فاضلاب شهری

لوله‌های پلی اتیلن به دلیل مقاومت شیمیایی بالا، انتخاب مناسبی برای انتقال فاضلاب شهری و صنعتی هستند و به طور فزاینده‌ای در خطوط لوله فاضلاب زیرزمینی و زیر آب مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصالات جوشی بدون نشتی از انتشار آلودگی به آب‌های زیرزمینی و همچنین نفوذ آب‌های زیرزمینی به شبکه فاضلاب جلوگیری می‌کند.

لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن در مقایسه با سایر سیستم‌های لوله‌کشی به اندازه کافی انعطاف‌پذیر هستند تا به طور قابل توجهی خطر شکست را در هنگام مواجهه با حرکات غیرقابل اجتناب زمین مانند رانش و زلزله کاهش دهند.

در مورد فاضلاب یا بخارهای تهاجمی و خورنده در صنایع شیمیایی و یا در صورت وجود خاک‌های تهاجمی یا آب‌های زیرزمینی، استفاده از اتصالات پلی اتیلن در سیستم انتقال و جمع‌آوری فاضلاب برای بازرسی، تهویه، تمیز کردن، تخلیه و تغییر شرایط جریان توصیه می‌شود.

لوله‌های پلی اتیلن تک جداره و اتصالات پلی اتیلن برای سیستم‌های ثقلی و انتقال فاضلاب صنعتی و شهری پرفشار و شبکه‌های جمع‌آوری ضایعات و آب‌های سطحی براساس کاربرد، اجرا و نیاز مشتری طراحی شده‌اند.

 

خرید اتصالات پلی اتیلن

آیا امکان اتصال لوله پلیکا به پلی اتیلن وجود دارد؟

PE Fusion یک چسب اکریلیک اصلاح شده با استحکام بالا است که برای اتصال طول لوله‌های پلی اتیلن به یکدیگر و به مواد دیگر مانند پی وی سی، آلومینیوم، فولاد یا فایبرگلاس طراحی شده است.

آیا گریدهای مختلف پلی اتیلن PE را می‌توان به یکدیگر متصل کرد؟

با استفاده از هر یک از روش‌های ذکر شده در بالا، می توان لوله‌های پلی اتیلن درجات مختلف را فیوز کرد. با این حال، برای دستیابی به بهترین نتیجه، این روش باید تحت شرایط کنترل شده انجام شود. همچنین باید مراقب باشید که لوله‌های نازک‌تر در طول دوره همجوشی فرو نریزند. توجه داشته باشید که ترکیبات مختلف پلی اتیلن می‌تواند منجر به کاهش حداکثر فشار کاری شود.

چگونه می توان لوله پلی اتیلن را به سایر مواد لوله متصل کرد؟

لوله‌های پلی اتیلن را می‌توان با استفاده از اتصالات مکانیکی مختلف به مواد دیگر متصل کرد. بسته به نوع لوله‌هایی که استفاده می‌کنید، ممکن است مجبور شوید لوله‌ها را مستقیماً از طریق گزینه فلنج وصل کنید. برای اتصال لوله، بدنه بیرونی باید با لوله در حال اتصال، سازگار باشد.

همچنین ممکن است نیاز به یک حلقه آب‌بندی الاستومری داشته باشید. حلقه ضروری است زیرا به محکم نگه داشتن لوله کمک می‌کند.

اندازه و نوع اتصالات عوامل اصلی تعیین‌کننده قیمت اتصالات لوله پلی اتیلن هستند. مقدار اتصالات لوله پلی اتیلنی که خریداری می‌شود نیز در قیمت خرید مؤثر است. وقتی مقدار زیادی لوله و اتصالات پلی اتیلن خرید می‌کنید، قیمت پایین‌تر خواهد بود.

پلیمر تهران تمام اتصالات لوله پلی اتیلن موردنیاز صنایع مختلف را عرضه می‌کند. اتصالات با قطر بیشتر گرانتر از اتصالات با اندازه قطر پایین‌تر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسارتباط با ما