گرید های پلی اتیلن چیست؟ چه ارتباطی در لوله دارد؟

گرید-لوله-پلی-اتیلن

لوله های استاندارد پلی اتیلن در سه گرید A،B،C تولید و عرضه می شود، که تمام این لوله ها دارای مهر استاندارد بوده و کیفیت بالایی دارند. علت تفکیک این لوله های بسته به نوع مواد تشکیل دهنده، خط تولید این لوله ها و موارد تاثیر گذار در خروجی لوله بدست آمده است.

لوله پلی اتیلن تولیدی هر کارخانه بعد از تولید در آزمایشگاه جهاد کشاورزی مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و با توجه به کیفیت آنها طبقه بندی می‌شوند. لوله پلی اتیلن با کیفیت بهتر به ترتیب گرید A , B , C و استاندارد معمولی و بدون استاندارد تقسیم می‌شوند. البته لوله های بدون استاندارد لوله هایی هستند که مورد تایید هیچ سازمان یا ارگانی نیست و معمولا برای روکش کابل برق و یا ناودانی از آن ها استفاده می‌شود.

کدام گرید لوله پلی اتیلن بهتر است؟

لوله گرید A دارای ضمانت نامه است و در صورت درخواست بیمه نامه صادر می شوند. البته در خرید لوله پلی اتیلن پارامتر های بسیار مطرح می‌شود که با توجه به کارایی لوله می‌توان از نوع های مختلف آن استفاده کرد که قیمت ها و کیفیت های متفاوتی است.

خرید لوله پلی اتیلن

از گرید A در چه مواردی استفاده می‌شود

از گرید A در لوله کشی های آب هایی با فشار بالا و یا مسیر آب که به واسطه پمپ تقویت می‌شود باید از این لوله استفاده شود که بتواند فشار را تحمل کند. این لوله در صورت به وجود آمدن مشکل از جمله ترکیدگی در فشار کمتر از حد تعیین شده می‌تواند گزینه خوبی باشد. اگر قصد خرید لوله پلی اتیلن را دارید و به دنبال قیمت آن هستید، مقاله “چگونه قیمت لوله پلی اتیلن را بدست آوریم؟” مطالعه کنید تا بهتر متوجه سیاست های قیمت گزاری آن شوید.

برای لوله کشی آب زمین کشاورزی از چه لوله‌ای باید استفاده کنیم

بدون شک لوله پلی اتیلن بهترین انتخاب برای لوله کشی آب کشاورزی است. با توجه به انعطاف پذیر بودن لوله پلی اتیلن و مقاومت بسیار خوب در برابر دمای هوا، می‌توانید به این لوله اعتماد کنید و آبرسانی زمین هایتان را به این لوله بسپارید. کیفیت لوله های پلی اتیلن در خرید بیشتر در مدت زمان ماندگاری لوله تاثیر می‌گذارد. مثلا اگر از پمپ آب استفاده می‌کنید و آب با فشار بالا به زمین  شما می‌رسد، بهتر است لوله های ۱۰ یا ۱۶ اتمسفر استفاده کنید. اگر هم در مناطق گرمسیری و یا سردسیر زندگی می‌کنید بهتر است از لوله با کیفیت مانند گرید A استفاده کنید تا دوام بیشتری داشته باشند و پوسیده یا ترکیدگی ایجاد نشود.

سخن پایانی

در خرید لوله پلی اتیلن باید توجه داشته باشید که لوله مورد نیاز خود را با توجه به کارکردتان انتخاب کنید و اگر لوله با ماندگاری بیشتر می‌خواهید لوله گرید بالاتر تهیه کنید. پلیمر تهران تولید کننده لوله های گرید A  با برند حنان پلاستیک است. شما می‌توانید جهت تهیه این لوله با ما در تماس باشید و اگر نیازمند مشاوره هستید، ما به صورت رایگان برای بهترین خرید به شما راهنمایی های لازم را ارائه می‌دهیم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسارتباط با ما