کاربرد لوله پلی اتیلن چگالی بالا در برق کشی، لوله کشی گاز و فاضلاب

لوله پلی اتیلن گازرسانی

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا HDPE، نوعی لوله پلاستیکی است که برای انتقال سیالات و گازها استفاده می‌شود. این نوع لوله انعطاف‌پذیر، بسیار نفوذناپذیر و مناسب برای خطوط لوله فشار بالا است. لوله پلی اتیلن را می‌توان برای شبکه‌های آب، شبکه‌های گاز، شبکه‌های فاضلاب، آبیاری روستایی، خطوط تامین سیستم آتش نشانی، کانال‌های برق، کانال‌های ارتباطی و لوله‌های زهکشی استفاده کرد. برای لوله هواکش فاضلاب نیز می‌توان از لوله پلی اتیلن استفاده کرد.

عمر مفید لوله پلی اتیلن چگالی بالا 50 تا 100 سال تخمین زده می‌شود. این طول عمر، باعث صرفه جویی در هزینه‌ها برای چند نسل آینده می‌شود.

لوله زهکشی پلی اتیلن با چگالی بالا یک سیستم زهکشی است که می‌تواند جایگزین لوله‌های زهکشی دیگر شود.

لوله‌های بدون فشار برای لوله گذاری فاضلاب در مصارف صنعتی یا ساختمانی مناسب هستند. زهکشی تحت فشار عمدتاً در زمینه‌های شیمیایی، معدن و سایر زمینه‌ها استفاده می‌شود.

پلیمر تهران انواع لوله‌های پلی اتیلن فاضلابی و اتصالات کمربند لوله پلی اتیلن برای کاربردهای زهکشی را به فروش می‌رساند.

انواع کمربند پلی اتیلن برای ایجاد انشعاب خطوط لوله پلی اتیلن  استفاده می‌شوند.

  1. کمربندهای معمولی سایز 20 میلیمتر تا 315 میلیمتر
  2. کمرندهای پلی اتیلن با مغزی برنجی
  3. کمربند انشعاب آزبست
  4. کمربند انشعاب چدنی و استیل فلنج‌دار

لوله پلی اتیلن فاضلابی با چگالی بالا (HDPE)

مقاومت فوق‌العاده در برابر مواد شیمیایی، درجه حرارت بالا، انعطاف‌پذیری و صدای کم سیستم زهکشی پلی‌اتیلن، آن را به انتخابی ایده‌آل برای ساختمان‌های مسکونی و صنعتی، آزمایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و هتل‌ها تبدیل کرده است. در خرید لوله پلی اتیلن نوع لوله و کیفیت آن حائز اهمییت است. به طوری که اگر برای لوله کشی آب اگر از پمپ استفاده می‌کنید لوله‌ای که در لوله کشی استفاده می‌کنید، با لوله‌ای که برای لوله کشی آب روان یا جاری استفاده می‌کنید زخامت متفاوتی دارد.

سیستم زهکشی لوله فاضلاب گلپایگان برای انواع زهکشی از جمله خاک و زباله، روی زمین، زیرزمین و زباله‌های شیمیایی مناسب است.

پلی اتیلن چگالی بالا، لوله مناسب فاضلاب است. زیرا لوله پلی اتیلن فاضلابی دارای پایداری شیمیایی و مقاومت در برابر خوردگی می‌باشد.

مزایای لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE)

  1. ماندگاری طولانی

پلی اتیلن چگالی بالا دارای پایداری شیمیایی و مقاومت در برابر خوردگی می‌باشد.

برای بهره‌وری بهتر در شبکه‌های آب، شبکه‌های گاز، شبکه‌های فاضلاب و … می‌توان از اتصالات پلی اتیلن پلی رود یا اتصالات پلی اتیلن مهر استفاده کرد.

  1. انعطاف پذیری بالا

لوله‌های پلی اتیلن HDPE از مواد خام اولیه پلی اتیلن با کیفیت بالا تولید می‌شوند.

انعطاف‌پذیری لوله‌ و اتصالات پلیمر تهران، مقاومت در لوله کشی فاضلاب زیرسقفی و عملکرد سیستم‌ها را در هنگام مدفون شدن لوله‌ها و اتصالات در مناطقی که در معرض ترافیک هستند و هنگام عبور از درزهای انبساط تضمین می‌کند.

  1. مقاومت در برابر خوردگی بالا

خواص اساسی مواد پلی اتیلن چگالی بالا قابل استفاده برای کاربردهای مختلفی از جمله لوله فاضلاب توالت فرنگی است که مقاومت در برابر خوردگی بالا را تضمین می‌کند.

لوله پلی اتیلن برق نیز از لوله پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) تولید می‌شود؛ زیرا برای نگهداری و محافظت از کابل‌های برق و مخابرات مناسب است.

  1. مقاومت شیمیایی بالا

پلی اتیلن چگالی بالا در برابر طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی مقاوم است که سیستم‌های زهکشی HDPE را به بهترین سیستم برای شبکه‌های زهکشی شیمیایی و صنعتی تبدیل می‌کند. این سیستم در تمام محلول‌های معدنی یا آلی در دمای اتاق، نامحلول است.

لوله گذاری فاضلاب با پلی اتیلن چگالی بالا باعث افزایش مقاومت در برابر مواد قلیایی و حلال‌ها می‌شود.

  1. سیستم کم نویز

مواد پلی اتیلن چگالی بالا به کاهش سطح نویز در حین کار سیستم‌ها از جمله سیستم‌های فاضلابی و گازی کمک می‌کند. این ویژگی سیستم زهکشی لوله پلی اتیلن را برای نصب در دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و غیره ایده‌آل می‌کند.

  1. مقاومت بالا در برابر دماهای شدید

سیستم زهکشی لوله پلی اتیلن HDPE را می‌توان به طور ایمن با سیالات با دمای تا 80 درجه سانتیگراد استفاده کرد.

  1. کنترل کیفیت دقیق

لوله‌ها و اتصالات پلیمر تهران در طول فرآیند تولید تحت آزمایش کنترل کیفی قرار می‌گیرند.

  1. مقاومت در برابر ضربه بالا

لوله پلی اتیلن HDPE مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد و بنابراین در دمای اتاق و دمای زیر صفر نشکن است.

  1. سبک وزن

سیستم زهکشی HDPE وزن سبکی دارد که حمل، نگهداری و حمل و نقل آن را آسان می‌کند.

  1. سطح داخلی صاف

لوله‌ها و اتصالات HDPE مقاومت بیشتری در برابر تجمع مواد جامد یا پوسته پوسته شدن دارند.

لوله پلی اتیلن گازی با چگالی بالا (HDPE)

استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در تامین و انتقال گاز به دهه 1950 در پروژه‌های گازرسانی آمریکا برمی‌گردد و در اروپا در دهه 1970 در بریتانیا و فرانسه آغاز شد. در حال حاضر لوله‌های پلی اتیلن در شبکه‌های انتقال گاز در سراسر جهان استفاده می‌شود.

با توجه به ویژگی‌های گاز طبیعی، استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در سیستم‌های انتقال گاز یکی از اولین کاربردهای این لوله در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است.

ایمنی یکی از مهمترین جنبه‌های تامین گاز است. پلیمر تهران تولیدکننده لوله پلی اتیلن گازرسانی برای شبکه‌های توزیع گاز می‌باشد.

اگر با توجه به مطالعه این مطلب هنوز نمی‌دانید لوله پلی اتیلن چیست، مقاله “لوله پلی اتیلن چیست؟ بررسی کاربرد لوله پلی اتیلن در صنعت” را مطالعه کنید.

لوله پلی اتیلن برق

فیبرهای نوری و کابل‌های مخابراتی و الکتریکی باید در برابر خطرات و آسیب‌های مکانیکی توسط یک پوشش محافظت شوند. تمام کابل‌های ساختمان‌های نصب شده در زیر زمین یا روی دیوار نیز باید محافظت شوند. پلی اتیلن به دلیل عایق بودن جایگزینی مناسب برای محافظت از سیم، کابل و سایر محصولات الکتریکی است.

لوله پلی اتیلن به عنوان مجرای سیم‌های برق عمل می‌کند و معمولاً شامل دو یا چند سیم عایق است.

دلایل استفاده از لوله پلی اتیلن در برق‌کشی

  • رشد و انتشار ترک به کندی در لوله‌های پلی اتیلن رخ می‌دهد. بر این اساس، اگر لوله‌های پلی اتیلن به طور ناگهانی ترک بخورند، ترک در طول لوله کشیده نمی‌شود.
  • لوله‌های پلی اتیلن عملکرد حرارتی خوبی دارند. به عبارت دیگر، محدوده مقاومت حرارتی گسترده‌ای را نشان می‌دهند. لوله‌ پلی اتیلن برق در دماهای پایین نیز تخریب نمی‌شود.
  • لوله‌های پلی اتیلن در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند.
  • لوله‌های پلی اتیلن، عایق‌های الکتریکی هستند و از گسترش آتش جلوگیری می‌کنند.

اگر از لوله پلی اتیلن استفاده می‌کنید شاید بد نباشد راجب اتصالات این محصول نیز اطلاعات کافی داشته باشید. ما پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “دلیل استفاده از اتصالات لوله پلی اتیلن و مصرف آن در صنایع مختلف” را مطالعه کنید.

لوله پلی اتیلن HDPE نسبت به سایر انواع لوله پلی اتیلن اثرات زیست محیطی کمتری دارد. HDPE نسبت به لوله‌های فلزی سبک و مقرون به صرفه‌تر است. به دلیل انعطاف‌پذیری HDPE و استفاده از اتصالات همجوشی حرارتی، اتصالات کمتری مورد نیاز است. اتصالات لوله HDPE نشت‌های مضر را خنثی می‌کند و HDPE در طول تولید یا در حین استفاده سموم را در هوا منتشر نمی‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسارتباط با ما