دلیل استفاده از اتصالات لوله پلی اتیلن و مصرف آن در صنایع مختلف

اتصالات لوله پلی اتیلن

اتصالات لوله پلی اتیلن که به زبان اصلی Polyethylene fittings خوانده می‌شود به دلیل داشتن مزایای بسیار زیاد مورد استفاده بسیاری از متخصصان در صنایع مختلف مانند آب و گاز قرار گرفته است.

پلی اتیلن روز به روز با پیشرفت علم بهبود و در صنایع مختلف جایگاه ویژه‌ای پیدا کرد. اتصالات لوله پلی اتیلن دامنه گسترده‌ای از اتصالات را شامل می‌شود. این اتصالات به قدری مهم و حیاتی هستند که تصور طراحی یک شبکه لوله‌کشی بدون این اتصالات تقریبا غیر ممکن است.

کاربرد لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن در صنایع مختلف مانند نفت، گاز، کشاورزی و در صنایع فولادسازی بسیار پرکاربرد هستند. این لوله‌ها به روش اکستروژن و به صورت تک لایه و چند لایه تولید شده و به بازارهای فروش عرضه می‌شوند.

محبوبیت اتصالات پلی اتیلن در بین استفاده کنندگان

اتصالات پلی اتیلن قطعاتی هستند که باعث متصل شدن سامانه‌های پلی اتیلنی به یکدیگر می‌شوند. این اتصالات در انواع و سایزهای مختلفی طراحی شده‌اند. بطوریکه برای هر کاری  اتصال مورد نظر آن ساخته شده است. جنس منحصربه فرد پلی‌ اتیلن نسبت به سایر جنس‌های موجود در بازار باعث شده تا پلی اتیلن بین استفاده‌کنندگان محبوبیت زیادی پیدا کند. خرید اتصالات پلی اتیلن به شما کمک می‌کند تا عملیات لوله کشی را بسیار بهتر انجام داده تا از نشت لوله کشی جلوگیری کنید.

اتصالات لوله پلی اتیلن آبیاری

اتصالات لوله پلی اتیلن آبیاری تقریبا در تمامی مزارع و گلخانه‌های جهان به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. انواع لوله پلی اتیلن در کشاورزی و صنایع وابسته به آن کاربردهای فراوانی دارد.

امروزه اتصالات لوله پلی اتیلن جزو پرکاربردترین محصولات و لوازم موردنیاز برای آبیاری و آبرسانی به شمار می‌روند. افرادی که قصد راه‌اندازی یک سیستم آبرسانی را دارند حتما به وجود این محصول نیاز پیدا می‌کنند.

لوله‌ پلی اتیلن آبیاری قطره‌ای و دیگر انواع مختلف شبکه‌های آبیاری تحت فشار نیمه اصلی و اصلی، بسیار سریع و راحت نصب و راه‌‌اندازی می‌شوند. طول عمر این سیستم‌های آبیاری بواسطه خواص مکانیکی منحصربفرد لوله‌های پلی اتیلن بسیار بالا و مقرون بصرفه خواهد بود. اگر به دنبال اتصالات پلی اتیلن با کیفیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “لیست قیمت پلی رود اتصال” را مطالعه کنید.

چرا باید از اتصالات پلی اتیلن آبیاری استفاده کرد؟

مزیت‌های فراوان لوله‌های پلی اتیلن، کشاورزان و دست‌اندرکاران را به استفاده از آن ترغیب کرده است.

نصب آسان

نصب آسان و بسیار سریع یکی از بزرگترین ویژگی‌های اتصالات پلی اتیلن به شمار می‌رود. هر قسمت اتصال شامل 3 بخش می‌شود. هر کدام از این قسمت‌ها در محکم شدن اتصال و جلوگیری از نشت آب در لوله انتقال آب، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مقاومت بالا

پلی اتیلن در مقایسه با سایر متریال‌های موجود در بازار یکی از مقاوم‌ترین‌ها بشمار می‌رود. استفاده از این لوله‌ها خیال افراد را از بابت شکستگی و ترک خوردن هنگام وارد شدن فشار آب راحت می‌کند.

مقاوم در برابر زنگ‌زدگی

بر خلاف اتصالات فلزی که هنگام اصابت با آب زنگ می‌زنند، پلی اتیلن دوام بسیار بالایی در مجاورت با آب دارد. اتصالات فلزی بعد از زنگ زدن باید تعویض شوند. برخی مواقع شدت زنگ‌زدگی به اندازه‌ای بالا است که دیگر قابل استفاده نیستند.

مقاوم در برابر ترکیبات شیمیایی

کشاورزان و باغدارانی که می‌خواهند از سیستم آبرسانی خود بعنوان سیستم سمپاشی هم استفاده کنند، حتما باید اتصالات لوله پلی اتیلن را به کار ببرند. پلی اتیلن به دلیل بافت و جنس پلاستیکی که دارد هرگز توسط سموم کشاورزی پوسیده نمی‌شوند و به مدت طولانی می‌توان از آن استفاده کرد.

خرید اتصالات پلی اتیلنآشنایی با اتصالات پلی اتیلنی

اتصالات پلی اتیلنی جزو ساده‌ترین و کارآمدترین نوع اتصالات در سوار کردن خطوط انتقال انرژی، لوله‌‌کشی و بخش تأسیسات در صنایع مختلف هستند.

معمولا از این اتصالات برای تغییر مسیر، تغییر قطر، تغییر در میزان دبی عبوری و اتصال لوله‌ها به همدیگر در انواع مختلف اتصالات پیچی استفاده می‌شود. علاوه بر این در اتصالات تزریقی، اتصالات پلیمری، اتصالات جوشی، ااتصالات کوپلینگی و اتصالات الکتروفیوژن هم کارایی بالایی دارند.

اتصالات پلی اتیلن دارای استاندارد DIN هستند

اتصالات پلی اتیلنی تحت استانداردهای DIN16963 در انواع و اقسام متفاوت تولید می‌شوند. استاندارد DIN یکی از استانداردهای سخت‌گیر کشور آلمان به شمار می‌رود. از همین‌رو اغلب تولیدکنندگان در دنیا برای تولید محصولات خود به سراغ این نوع استاندارد می‌روند.

فرآیند اتصال در اتصالات پلی اتیلن به کمک مادگی صورت می‌گیرد. بدان معنا که برای اتصال قطعات به یکدیگر نیازی به جوش دادن و یا استفاده از ابزارهای دیگر مانند پیچ و مهره نیست. قیمت هر یک از اتصالات پلی اتیلن بر اساس کاربرد و کیفیت ساخت آن‌ها تعیین می‌شود.

ویژگی های اتصالات لوله پلی اتیلن

اتصالات پلی اتیلنی به دلیل داشتن ویژگی‌های خاصی که دارند مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است.

  • کنترل منابع آبی
  • جلوگیری از هدر رفت آب
  • دوام و استحکام بالا
  • نصب آسان
  • هزینه پایین
  • طول عمر بالا (۵۰ سال)
  • وزن سبک
  • انعطاف پذیری
  • مقاوت در برابر اشعه نور خورشید
  • بهداشتی و غیر سمی بودن
  • تنوع بالا در سایز و اندازه
  • تحمل ارتعاشات ناشی از زمین لرزه
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی و ساییدگی
  • بهترین انتخاب برای کشت‌های فصلی
  • قابليت نصب در عمق و سطح خاك
  • مقاوم در برابر كشش در هنگام نصب

انواع اتصالات لوله های پلی اتیلن

با توجه به کاربری‌های مختلف، اتصالات لوله پلی اتیلن به شکل‌های متفاوتی انجام می‌گیرد. لوله‌های پلی اتیلنی شامل اتصالات پیچی، کمربندها، اتصالات دنده‌ای، اتصالات پلی اتیلن فشار قوی به صورت جوش لب به لب، اتصالات جوشی پلی اتیلن فاضلابی، اتصالات الکتروفیوژن و دستساز می‌شوند.

چه نکاتی را باید هنگام نصب لوله پلی اتیلن رعایت کرد؟

لوله‌های پلی اتلن با وجود اینکه نصب آسان و سریعی دارند اما باید آن را با دقت لازم انجام داد.

  • تمیز کردن انتهای لوله قبل از نصب

قرار گرفتن قطعات در جای دقیق خود

انجام دادن محکم‌کاری‌های لازم

  • استفاده از آچار مخصوص برای بستن اتصالات
  • نصب قطعات براساس ترتیب مشخص
  • ضرورت اتصالات پلی اتیلن در نوع هم خانواده برای چفت و بست بهتر
  • پلاستیکی بودن مغزی اتصال ماده پلی اتیلن برای نشتی کمتر و کاهش میزان خوردگی اتصال

اگر نمی‌دانید از پلی اتیلن در چه مصارفی استفاده می‌شود، حتما مقاله “پلی اتیلن برای چه مواردی مصرف می شود؟” را مطالعه کنید.

استقبال صنایع مختلف از اتصالات پلی اتیلن

صنایع مختلف به دلیل داشتن انواع مزیت‌های اتصالات پلی اتیلن، برای برطرف کردن نیازهای خود به سراغ این نوع اتصالات می‌روند. بزرگترین مزیت این محصول قابلیت اتصال سریع به شمار می‌رود که یکی از دلایل اصلی رواج استفاده از این محصول است. انواع متفاوتی‌ از این اتصالات نیز در بازار موجود بوده که با توجه کاربردها و شرایط موجود مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسارتباط با ما