لوله و اتصالات پلیکا معمولی چه ویژگی هایی دارد؟

اتصالات پلیکا معمولی

از اتصالات پلیکا معمولی مانند خم‌ها، شاخه‌ها، شیرها، براکت‌ها و گیره‌ها را می‌توان در طیف گسترده‌ای از خطوط لوله و ساخت و ساز استفاده کرد. از آن‌ها می‌توان برای به روزرسانی سیستم‌های قدیمی خط لوله که ممکن است با گذشت زمان فرسوده شوند، استفاده کرد. از لوله‌های پی وی سی می‌توان برای تقویت نقاط اتصال استفاده کرد تا کل شبکه نیازی به بازسازی نداشته باشد. قیمت لوله پلیکا به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به این موارد می‌پردازیم.

مزایای لوله‌های پي وي سي چیست؟

  1. لوله‌های پی وی سی بهترین وسیله برای انتقال آب و برق در بخش‌های مختلف هستند. مقاومت بالای آن‌ها در برابر گرما و خوردگی از عوامل اصلی استفاده از آن‌ها است.
  2. در مقایسه با بتن و فلز لوله پی وی سی ، دارای سطح صاف است که باعث اصطکاک کم بین PVC و مایعات جاری ایجاد می‌کند. بنابراین لوله و اتصالات پی وی سی بهترین گزینه برای لوله‌های مجرای تامین آب هستند.
  3. لوله پی وی سی سبک وزن است و حمل و نقل آن در فواصل زیاد به عنوان خط لوله آسان است. این بدان معنی است که سوخت کمتری برای حمل و نقل آن‌ها مصرف می‌شود و آن‌ها را دوستدار محیط زیست می‌کند.
  4. تولید انبوه آن مقرون به صرفه است.
  5. قالب‌گیری آن به اشکال مختلف آسان است و آن را به یک ماده همه کاره با طیف گسترده‌ای از کاربردها تبدیل می‌کند.
  6. در برابر فشارهای زیاد مقاوم است. این باعث می‌شود که ماده‌ای مناسب برای لوله‌های زیرزمینی و لوله‌هایی باشد که سیالات تحت فشار باید از آن عبور کنند.
  7. یکی از خواص شیمیایی مفید PVC بی‌‌اثر بودن یا مقاومت آن در برابر واکنش‌های شیمیایی با سایر مواد است. این باعث می‌شود که برای حمل و نقل آب آشامیدنی و آبی که برای مصارف خانگی استفاده می‌شود، ایمن باشد.
  8. پی وی سی در صورت نصب در زیر زمین صد سال دوام می‌آورد. این باعث می‌شود که نیاز به تعمیر و نگهداری پایینی داشته باشد و به یک ماده مطلوب برای شبکه‌های خط لوله گسترده تبدیل شود که هزینه‌های نگهداری و تعمیرات اساسی آن با مواد قدیمی مانند فولاد، آهن و سیمان بسیار بالا خواهد بود.
  9. نصب، جداسازی و نگهداری لوله پي وي سي آسان است. شکستگی آن در مقایسه با مواد قدیمی بسیار کم است.
  10. مقدار کم کربن موجود در PVC باعث شده تا مواد مضر کمی در طول تولید آن ایجاد شود. علاوه بر این بازیافت و استفاده مجدد از آن‌ها برای مقاصد دیگر، چه از طریق استفاده مجدد از زباله‌های ساختمانی یا بازیافت زباله‌های صنعتی، آسان است.

مقایسه لوله‌های یو پی وی سی و پی وی سی

پی وی سی به عنوان جایگزینی برای لوله‌های مسی و آلومینیومی استفاده می‌شود و در خطوط فاضلاب، سیستم‌های آبیاری و سیستم‌های گردش استخر استفاده می‌شود. پی وی سی به راحتی به قطعات کوچکتر بریده می‌شود و می توان آن را با چسب محکم کرد و جایگزین خوبی برای فلز است.

یو پی وی سی در اکثر لوله‌های پلاستیکی در جهان استفاده می‌شود، زیرا به طور باورنکردنی در برابر فرسایش شیمیایی مقاوم است و دارای دیواره‌های داخلی صاف‌تری است که به جریان آب کمک می‌کند. همچنین در طیف وسیعی از دماها و فشارهای کاری عملکرد خوبی دارد. یو پی وی سی فوق‌العاده قوی، سفت و مقرون به صرفه است و بنابراین اغلب برای خطوط فاضلاب و لوله‌های زهکشی خارجی استفاده می‌شود.

PVC و uPVC تجزیه‌پذیر نیستند. با این حال، یو پی وی سی قابل بازیافت است و می‌تواند در دمای بسیار بالا به محصولات یا لوله‌های جدید تغییر شکل دهد.

یو پی وی سی بهداشتی است بنابراین در قطعات پزشکی و دندانی یافت می‌شود. به عنوان مثال، گاهی اوقات از یو پی وی سی برای نگهدارنده‌های دندان استفاده می‌شود.

اتصالات لوله پلیکا معمولی

يو پی وی سی  به عنوان جایگزینی برای چوب در ساخت و ساز مانند قاب پنجره دو جداره استفاده می‌شود. یو پی وی سی می‌تواند در رنگ‌های مختلف تولید شود؛ همچنین از یو پی وی سی به جای چدن برای انواع خاصی از لوله‌کشی و زهکشی سنگین استفاده می‌شود.

لوله پلیکا نوع A – اتصالات لوله پلیکا معمولی در لوله‌های تهویه و برداشت آب باران و لوله پلیکا نوع B – برای استفاده در خاک و سیستم‌های تخلیه زباله استفاده می‌شود.

اتصالات لوله پلیکا معمولی یا uPVC مناسب‌ترین، آسان‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین راه حل برای توزیع آب آشامیدنی است. سیستم‌های لوله‌کشی اتصالات لوله پلیکا معمولی بسیار آسان است و از نظر عملکردی برای کاربردهای لوله‌کشی آب سرد مناسب‌تر هستند. این سیستم بهداشتی دارای ویژگی‌های خوب بسیاری است.

اتصالات لوله پلیکا غیر سمی و بدون سرب هستند که آنها را برای حمل آب آشامیدنی ایمن می‌کند. اگر اطلاعات کافی نسبت به این اتصالات ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “اتصالات پلیکا (PVC) چیست؟همه آنچه در مورد اتصالات لوله پلیکا باید بدانید” را مطالعه کنید تا بهتر با این محصول آشنا شوید.

خرید لوله پلیکا

ویژگی اتصالات پلیکا معمولی

  • اتصالات بدون سرب: لوله‌ها و اتصالات پلیکا بدون سرب هستند که آنها را برای آب آشامیدنی عالی می‌کند.
  • وزن قوی و سبک: لوله‌های پلیکا دارای انعطاف‌پذیری بالا و وزن بسیار سبک هستند که حمل و نصب راحتی ىارند.
  • نصب آسان: از آنجایی که لوله‌های یو پی وی سی نسبتاً سبک‌تر از لوله‌های فولادی هستند، هزینه‌های حمل و نقل کمتری را متحمل می‌شوند و نصب آسان‌تری دارند. در مورد لوله‌های انتهایی ساده می‌توان از سیمان حلال برای ایجاد اتصالات استفاده کرد، در حالی که لوله‌های رزوه‌ای نیازی به سیمان حلال ندارند.
  • این لوله‌ها عاری از هرگونه مواد سمی و بوی بد هستند: قارچ یا باکتری بر آنها تأثیر نمی‌گذارد. آنها سازگار با محیط زیست هستند و از ترکیبات پلی وینیل غیرپلاستیکی بکر ساخته شده‌اند. علاوه بر این، آنها نیاز به تعمیر و نگهداری ندارند و برای انواع عملیات لوله‌کشی آب سرد در ساختمان‌های مسکونی و تجاری مناسب هستند.
  • آنها در برابر اکثر مواد شیمیایی مقاومند. ضد خوردگی هستند و می‌توانند اثرات شرایط بیرونی را تحمل کنند.
  • لوله‌های یو پی وی سی حتی در مقابل آب سخت پوسته پوسته نمی‌شوند و مقاومت خوبی در برابر ضربه از خود نشان می‌دهند.
  • لوله‌های یو پی وی سی در خطوط تامین آب آشامیدنی، چاه‌ها، در خطوط لوله تخلیه و فاضلاب، در تاسیسات الکتریکی و حتی برای تهویه در حمام استفاده می‌شوند.

خصوصیات اتصالات پلیکا معمولی

  1. ظاهر – سطح صاف و تمیز
  2. رنگ – سایه تیره خاکستری
  3. ابعاد – لوله‌ها باید در طول‌های اسمی 2، 3، 4 یا 6 متر به صورت ساده یا با سوکت کشویی/ شیاردار عرضه شوند. تلورانس‌ها در طول مشخص شده باید ± 10 میلیمتر و 0 میلیمتر باشد.
  4. Opacity یا شفافیت – نباید بیش از 0.2٪ از نور سفیدی که روی آن می‌افتد عبور کند
  5. دمای نرم شدن – بیشتر از 79 درجه سانتیگراد
  6. تست برگشت حرارت – کمتر از 5٪
  7. تست کاهش استرس – نباید لایه لایه شدن بیش از حد یا ترک خوردگی یا علائم شکافتن خط جوش را نشان دهد.
  8. تست فشار هیدرواستاتیک – بدون نشتی در 0.5 مگاپاسکال برای مدت 15 دقیقه
  9. اثر نور خورشید – لوله به طول 300 میلیمتر نباید تا 1600 ساعت تفاوتی را نشان دهد.
  10. مقاومت در برابر H2SO4- جرم نمونه نباید بیش از 0.32 گرم افزایش یابد و نه بیش از 0.13 گرم کاهش یابد.
  11. قدرت ضربه در دمای 0 درجه سانتیگراد – نمونه لوله نباید از ضخامت کامل دیواره خود شکسته یا ترک بخورد.
  12. استحکام کششی – حداکثر استحکام کششی و ازدیاد طول در هنگام شکست نباید کمتر از 45 مگاپاسکال و 80 درصد باشد.

اگر برای سیستم فاضلاب قصد خرید لوله دارید و به دنبال بهترین لوله هستید، مقاله “برای لوله فاضلاب خانگی از چه نوع لوله ای استفاده می‌شود؟” را مطالعه کنید تا اطلاعات کافی را بدست آورید.

سخن پایانی

لوله پلیکا انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربرد متفاوتی دارد. لوله پلیکا معمولی بیشتر در بخش هایی مانند ناودانی ها، قالبگیری های بتنی، فاضلاب های کم فشار و غیره استفاده می‌شود. اگر قصد خرید این لوله پلیکا دارید و نمی‌دانید کدام نوع را باید تهیه کنید، متخصصان پلیمر تهران با مشاوره رایگان مسیر خرید این لوله را به شما نشان داده تا خرید درست و خوبی را تجربه کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تماسارتباط با ما